A nebere si servítky s nikým. Prezentace telefonu na oficiálních stránkách jako kdyby vykradla styl Apple i Samsungu zároveň. Taky to vypadá, že zrovna tyhle dva chce sundat z horních příček. Je však dostatečně vybavený na tenhle boj? Pojďme se na to společně podívat.
Záměrně používám slovo boj a ne souboj. V tomhle případě rozhodně nejde o běh na krátkou trať. Apple má svou loajální základnu uživatelů a iPhone 12 přinesl několik zásadních novinek a podporu mobilních 5G sítí. Samsung má kvalitní značku a tam, kde ztrácí loajalitu, nabízí funkce za cenu mnohem menší než Apple.

Xiaomi tohle všechno kombinuje. Skvělé provedení telefonu, perfektní funkce a přívětivou cenu. Vždyť základní model Xiaomi Mi 11 128GB se bude možná pohybovat pod a nebo okolo 20tis. Vyzdvihnu jen ty základní parametry: 8GB RAM, 6,81 palců amoled displej s rozlišením 3200x1440px (515ppi) a s obnovovací frekvencí 120Hz. A hlavním tahákem letošního roku a srdcem celého telefonu je opravdový Snapdragon 888. Všichni uživatelé Xiaomi Mi 11 na všech kontinentech dostanou stejný čip. A ne jako je tomu u Samsungu, který stále odděluje Ameriku a Evropu. Navíc podle testů se ukazuje, že Exynos čip pro Evropu nedosahuje v běžném provozu stejných výsledků jako výkonnější Snapdragon. V zátěži je rozdíl ještě patrnější. Doporučuji se podívat na srovnávací video od @mrwhostheboss.

Tím ale výčet funkcí nekončí. Stále je tu 108MP snímač s optickou stabilizací, čtečka otisku prstu pod displejem navíc s podporou měření tepu srdce. Oproti Apple telefonům je zde možnost výkonného rychlého nabíjení. Telefon bude podporovat po drátě příkon až 55W a bezdrátově až 50W. V praxi tedy plné baterie dosáhnete za 45 minut, respektive 53 minut. A pozor! Podle všeho bude v Evropě rychlá nabíječka součástí balení. Nechybí ani podpora 5G sítí, které se už i nás postupně objevují. Jako milovník kvalitního zvuku vítám s potleskem osazení telefonu reproduktory Harman Kardon. Znovu říkám, že za cenu okolo dvaceti tisíc je toho opravdu hodně. Celý výčet specifikací najdete dole na konci článku. Tady ještě drobná retrospektiva, jak jsem se dostal k Xiaomi a co mě vede k výběru této značky.

Jako první dotykový telefon jsem měl iPhone 3GS a od té doby jsem se těšil vždy na září. S očima přilepenýma na monitoru jsem hltal každý nový telefon. Zlomový moment byl iPhone 8 a s ním představený iPhone X. Ani jeden se mi nelíbil a tak začala moje cesta k Androidu. Huawei byl před třemi lety na vzestupu. Pohyboval se na třetí příčce celosvětových prodejů. Taky dost kopíroval Apple a tak to nebyl tak dramaticky přechod. Takže jsem se zájmem začal zase sledovat představení nových Huawei telefonu. Pak jim skončilo licencování Google aplikací. Začal jsem si tedy všímat i únorových novinek od Samsungu. Mám teď Samsung S20 Ultra a jednou jsem si vyfotil úplněk. Boží co? Bez nadsázky je to fakt super telefon. Jenom si začínám říkat, jestli fakt potřebuju všechny jeho funkce a utrácet o tolik víc peněz.

Podle mě je zdravé si udělat rozhled mimo běžné zorné pole. A proto tentokrát můj zrak padnul na Xiaomi. Chápu případné obavy. Je to další čínská značka a nedávno se jí podle vlády USA zhoršilo bezpečnostní riziko. Naštěstí nemá tahle firma tak velký záběr co do komerčních instalací jako Huawei. Od doby co používám Android to není tak, že mám klapky na očích a nevidím, co se děje okolo. Takže Xiaomi nemám v hledáčku posledních pár týdnů. Poprvé mě ohromil jejich “vedlejší” projekt Pocophone F1. Ten telefon měl v roce 2018 všechno. Velký displej, obstojnou kapacitu úložiště a nadstandardních 6GB RAM. Prostě sen. Tehdy se dala čerstvě stáhnout nadstavba Android systému POCO Launcher, na které jeli z výroby Pocophony. A musím uznat, že tehdy mi zrychlila i můj Huawei Mate 10 Pro.

Další milník, na který si vzpomínám, bylo představení 100Mp kamery v telefonu. Jasně, že většinu času fotíte na menší rozlišení, protože se fotka pomaleji ukládá a zabírá moc místa. Ale máte senzor s rozlišením 100Mpx… To je prostě něco. Navíc se na vývoji snímače podílel i Samsung, a proto teď i můj S20 Ultra má 100Mpx. Společný zájem dvou firem, ale dva naprosto odlišné komerční modely. Oba dva hráči se snaží kromě telefonu dostat i do dalších odvětví vaší domácnosti. Ať už to jsou televize, pračky, nebo jen drobnosti jako modemy. Jenom na telefonech nezbohatnete, když je běžný uživatel používá tři roky. O tomhle zas někdy příště.